Jaki jest termin na aktualizację adresu firmy w urzędzie skarbowym?
Zmiana adresu w firmie – to wydarzenie elektryzuje wielu przedsiębiorców, ponieważ wiąże się z koniecznością zaktualizowania informacji o firmie w urzędach. Ba, tylko w których? W jakim terminie? Jakimi formularzami? Te praktyczne kwestie w możliwie prosty sposób wyjaśniamy w nowym odcinku inFakt TV.
Właściwe adresy firmy są niezwykle ważne, ponieważ decydują one m.in. o tym:
- w którym urzedzie rozliczać podatek dochodowy i VAT oraz na jaki numer konta przelewać kwoty za podatki,
- w którym urzędzie składać deklaracje VAT, zeznania roczne, aktualizacje informacji o firmie, itp.
Co za tym idzie, adresy muszą być podane właściwie i aktualizowane w razie ich zmiany, aby prowadzić firmę zgodnie z prawem. W przeciwnym razie, podatki będą przesyłane na niewłaściwe numery kont, a deklaracje składane w niewłaściwych urzędach. To może być spory kłopot.
Na szczęście kwestia zmiany adresu w firmie nie jest trudna. Zapraszamy do obejrzenia nowego odcinka inFakt TV, w którym ją wyjaśniamy – jak zawsze krótko i zrozumiale:
Oczywiście, prostych i szybkich porad z serii inFakt TV mamy dla Was dużo więcej! Przykłady? Zapraszamy do obejrzenia:
1. Który wydatek może być kosztem firmowym?
2. Ubezpieczenie chorobowe – czy warto je opłacać?
Warto też zajrzeć do innych odcinków serii – znajdziecie je wszystkie tutaj 🙂
Podziel się nim ze znajomymi