Wystaw fakturę w parę chwil – z nową aplikacją inFaktu na Androida!
Nowa, darmowa aplikacja inFaktu na Androida już czeka na Wasze pobrania. Warto mieć ją w swoim smartfonie, żeby wystawiać faktury w naprawdę ekspresowy sposób. Sprawdźcie jak to działa.
Coraz więcej przedsiębiorców zajmuje się sprawami firmowymi poza biurem, co bierze się m.in. z tego, że większość z nas nosi w kieszeniach smartfony, które dają ogromne możliwości. Wygodna aplikacja do fakturowania w takim smartfonie to idealne rozwiązanie. Dzięki niej klient może dostać fakturę szybko i nowocześnie.
Oczywiście pod warunkiem, że to mobilne fakturowanie jest naprawdę szybkie. Tak właśnie jest w przypadku nowej aplikacji inFaktu na Androida.
3 sposoby na szybką fakturę
Aplikacja inFaktu daje co najmniej 3 proste i niezwykle szybkie sposoby na wystawienie faktury. Warto przetestować je i sprawdzić na ile są przydatne.
1. Automatyczne pobieranie danych firmowych według NIP
Pierwsza i być może kluczowa kwestia to wyszukiwarka danych firmowych według NIP. Użytkownicy inFaktu znają ją z wersji www. Warto wiedzieć, że w aplikacji mobilnej działa dokładnie tak samo.
Nie trzeba wpisywać wszystkich danych ręcznie – ani klienta, ani własnej firmy. Wystarczy podać NIP i wpisać kod z obrazka, a dane uzupełnią się same. Są zawsze poprawne, bo pobrane prosto z GUS. Oto idealny sposób, żeby szybko wystawić fakturę.
2. Funkcja „Wystaw podobną”
Drugi równie prosty i zapewne dobrze znany sposób to „wystaw podobną”. Jak to działa?
Przede wszystkim trzeba mieć już jakąś wystawioną fakturę. Jeśli ktoś loguje się do aplikacji mobilnej na założone wcześniej konto w inFakcie to zapewne już ma jakieś faktury. A teraz wykonujemy kilka prostych kroków:
- Z ekranu głównego wybieramy opcję „Zobacz listę wszystkich faktur”
- Dotykamy palcem wybraną fakturę, a następnie menu w prawym górnym rogu (takie 3 kropki)
- Z menu wybieramy funkcję „Wystaw podobną”
- Dokonujemy odpowiednich zmian w fakturze – jeśli są potrzebne
Dzięki temu można bardzo szybko utworzyć fakturę na podstawie poprzedniej. Przydaje się, gdy stale współpracujecie z tym samym klientem i np. zmienia się jedynie data lub kwota.
3. Faktura zdefiniowana
W określonych przypadkach może przydać się też zdefinowanie faktury. Chodzi po prostu o utworzenie szablonu faktury, który działa podobnie jak „Wystaw podobną”, z tym że nie musi mieć związku z żadną uprzednio wystawoną fakturą.
Na zdefiniowanej fakturze można zapisać dowolne elementy, a potem zmieniać je w momencie wystawiania. W aplikacji mobilnej inFaktu na Androida można oczywiście definiować faktury. A oto jak to działa:
- Z głównego ekranu aplikacji wybieramy menu w lewym górnym rogu
- Wybieramy opcję Zdefiniowane faktury a następnie zielone kółko z plusem w rogu ekranu
- Definiujemy fakturę: trzeba jej nadać nazwę i uzupełnić cały formularz
Od tej pory zdefiniowana faktura jest dostępna w menu opcji „Zdefiniowane faktury”. Wystarczy wybrać jedną z tych faktur, a następnie z menu w prawym górnym rogu ekranu wybrać opcję „Wystaw fakturę”. Oto bardzo prosty sposób, żeby przyspieszyć sobie pracę!
Najlepiej po prostu pobierzcie sobie za darmo aplikację z Google Play i sprawdźcie sami 🙂
Pobierz inFakt na Androida!
- Wystawiasz faktury, dodajesz produkty i klientów
- Korzystasz z danych zapisanych w wersji www inFaktu
- Dzwonisz lub piszesz do księgowych – jednym dotknięciem ekranu!
Podziel się nim ze znajomymi