Nowe druki identyfikacji podatkowej
Podatnik zobowiązany jest do składania szeregu dokumentów. Od 2018 roku mamy nowe druki identyfikacji podatkowej. Jakie to dokumenty i kiedy mają zastosowanie?
Spis treści
Kluczowe informacje w tym zakresie zostały zawarte w rozporządzeniu Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 19.12.2017 r. w sprawie wzorów formularzy zgłoszeń identyfikacyjnych i zgłoszeń aktualizacyjnych oraz zgłoszeń w zakresie danych uzupełniających.
Nowe druki identyfikacji podatkowej
Rozporządzenie opublikowane jest na mocy art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 13 października 1995 r. o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników i określa wzory formularzy:
- NIP-2(11) do zgłoszenia identyfikacyjnego/zgłoszenia aktualizacyjnego osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, będącej podatnikiem lub płatnikiem – załącznik nr 1 do rozporządzenia,
- NIP-7(4) do zgłoszenia identyfikacyjnego/zgłoszenia aktualizacyjnego osoby fizycznej będącej podatnikiem lub płatnikiem – załącznik nr 2 do rozporządzenia,
- ZAP-3(4) do zgłoszenia aktualizacyjnego osoby fizycznej będącej podatnikiem – załącznik nr 3 do rozporządzenia,
- NIP-8(2) do zgłoszenia identyfikacyjnego/zgłoszenia aktualizacyjnego w zakresie danych uzupełniających – załącznik nr 4 do rozporządzenia.
Spodobał Ci się ten artykuł?
Podziel się nim ze znajomymi
Podziel się nim ze znajomymi