Nowa wersja PUE
Od 1 stycznia 2018 obowiązuje nowa wersja PUE? Jakie zmiany zostały wprowadzone? Do czego ma zastosowanie PUE?
Spis treści
Księgowi inFaktu Ocena Cena
PUE
PUE to platforma usług elektronicznych, która udostępnia on-line dane zapisane na kontach w ZUS. Ponadto daje możliwość łatwego generowania i przesyłania drogą elektroniczną dokumentów zgłoszeniowych i rozliczeniowych oraz różnego typu pism i wniosków. Tą drogą można również umówić się na wizytę w ZUS.
Nowa wersja PUE
ZUS informuje, że od 1 stycznia 2018 r. dostępna jest nowa wersję portalu PUE. W dużej części zmiany związane są wprowadzeniem e-składki i NRS. Jednostka wskazuje, że główne zmiany to:
- w roli Płatnik:
- udostępnienie komunikatu w formie popup wymagającego potwierdzenia o indywidulnym numerze rachunku składkowego,
- udostępnienie nowych widoków w zakładkach: Salda bieżące, Podział wpłat,
- modyfikacja widoku zakładki: Należne składki i wpłaty,
- zmiana nazwy zakładki Salda na koncie na Salda bieżące i zmiana widoku w tej zakładce,
- udostępnienie w sekcji Moje dane informacjo o indywidualnym numerze rachunku składkowego płatnika składek,
- w ePłatniku:
- udostępnienie komunikatu w formie popup wymagającego potwierdzenia o indywidulnym numerze rachunku składkowego,
- w kartotece płatnika zostanie udostępniona informacja o indywidualnym numerze rachunku składkowego płatnika składek,
- z programu zostały usunięte dotychczasowe numery kont bankowych ZUS dla płatności składek,
- została zablokowana możliwość generowania dokumentów płatniczych.
- w roli Ubezpieczony:
- nowa wizualizacja szczegółów informacji o stanie konta ubezpieczonego w ZUS za rok 2016.
Spodobał Ci się ten artykuł?
Podziel się nim ze znajomymi
Podziel się nim ze znajomymi