Co należy zrobić, żeby dostać umorzenie mikropożyczki?

Kliknij w przycisk, odpowiedz na kilka prostych pytań.
Dowiedz się, czy możesz wnioskować o pożyczkę:


Ustawa o Tarczy Antykryzysowej 2.0 wprowadziła możliwość ubiegania się o pożyczkę również dla działalności gospodarczych, które nie zatrudniają pracowników. To znacząca zmiana, otwierająca możliwość wnioskowania o 5000 zł dla wielu mikroprzedsiębiorców.

Teraz o mikropożyczkę do Powiatowego Urzędu Pracy może zgłosić się każdy mikroprzedsiębiorca, który doświadcza trudności w prowadzeniu działalności w związku z pandemią. Jest tylko jeden warunek. Jaki? Działalność musi być założona przed 1 kwietnia 2020 roku.

Na co mogę wydać pożyczkę?

Na bieżące koszty związane z prowadzoną działalnością. Np. na opłacenie podatków, składek ZUS, towary, materiały lub np. czynsz.

Możemy wnioskować o dowolną kwotę, ale nieprzekraczającą 5000 zł.

Jak umorzyć pożyczkę?

Umorzenie pożyczki oznacza brak konieczności zwracania pożyczonych pieniędzy. Jak to zrobić? Warunek jest prosty. Wystarczy prowadzić działalność gospodarczą przez 3 miesiące licząc od dnia otrzymania pożyczki.

A co z przedsiębiorcami, którzy zatrudniają pracowników? Również mogą wnioskować o umorzenie, a co więcej, nie mają już obowiązku utrzymania stanu zatrudnienia. Obowiązywało to w pierwotnym projekcie o Tarczy Antykryzysowej. W Tarczy 2.0 obowiązek ten został wykreślony.

Pamiętajmy, że mamy 14 dni na złożenie wniosku o umorzenie licząc od upływu 3 miesięcy, po których otrzymaliśmy pożyczkę. Jeśli pożyczkę otrzymaliśmy 21 kwietnia, to na wniosek o umorzenie mamy czas do 4 sierpnia.

Nowe przepisy o Tarczy Antykryzysowej 4.0 wprowadzają automatycznie umorzenie mikropożyczki po prowadzeniu działalności przez 3 miesiące. Składanie wniosku o umorzenie nie jest już wymagane. Dowiedz się więcej

Jak złożyć wniosek?

Wnioskujemy do odpowiedniego dla naszej działalności Powiatowego Urzędu Pracy. Jeśli działalność prowadzimy w Ropczycach, będzie to Powiatowy Urząd Pracy w Ropczycach.

Wniosek możemy złożyć w placówce lub elektronicznie. Zobacz jak:

  1. Przechodzimy na stronę praca.gov.pl.
  2. Klikamy na pole Tarcza Antykryzysowa.
  3. Wybieramy żółty wniosek PSZ-PKDG.
  4. W polu Adresat wniosku wyszukujemy odpowiedni dla naszej działalności Powiatowy Urząd Pracy.
  5. Klikamy Przejdź do edycji wniosku.
  6. Rejestrujemy nowe konto na praca.gov.pl lub logujemy się, jeśli już je posiadamy.
  7. Wypełniamy nasze dane osobowe.
  8. W punkcie 5 wpisujemy kwotę, o którą wnioskujemy oraz nasz numer rachunku bankowego.
  9. Upewnij się, że w polu Załącznik nr 2 umowa o pożyczkę została automatycznie załączona.
  10. W dołączonym formularzu wybierz odpowiedni dla swojej działalności kod PKD.
  11. Jeśli nie zatrudniasz pracowników lub zatrudniasz średniorocznie nie więcej niż 9 pracowników – zaznacz mikroprzedsiębiorca.
  12. W pytaniu o pomoc publiczną wykazujemy zwolenienie z ZUS (pod warunkiem, że otrzymaliśmy już decyzję o zwolnieniu). Nie wpisujemy postojowego – to świadczenie nie jest pomocą publiczną.
  13. Sprawdzamy poprawność wprowadzonych danych i klikamy Dalej.
  14. Jeśli nie mamy konta na praca.gov.pl – zakładamy je, a następnie podpisujemy wniosek profilem zaufanym ePUAP.

Aktualizacja do filmu:

  1. Pobieranie Załącznika nr 1 oraz Umowy pożyczki nie jest już wymagane. Pliki zostały dodane do wniosku.
  2. Nie jest również wymagane podawanie informacji o stanie zatrudnienia.

Księgowość online bez wychodzenia z domu

  • Bez papieru
  • Bez dojazdów do księgowego
  • Bez marnowania Twojego czasu