Ewidencja sprzedaży bezrachunkowej – oświadczenie
Ewidencja sprzedaży bezrachunkowej prowadzona jest przez przedsiębiorców, którzy dokonują sprzedaży na rzecz osób fizycznych lub rolników ryczałtowych i korzystają ze zwolnienia z kasy fiskalnej.
Jak wypełnić dokument?
W prawym górnym rogu należy uzupełnić dane firmy.
Koniecznie wpisać należy również miesiąc, rok, numer strony. Ewidencja powinna zostać zbroszurowana.
Ewidencję należy wypełnić wpisując:
- numer porządkowy wpisu,
- datę,
- stawkę VAT,
- kwotę przychodu nieudokumentowanego fakturami czy rachunkami,
- uwagi.
Na dole tabelki znajduje się również podsumowanie:
- suma kolumny,
- suma z przeniesienia,
- razem.
Ewidencja sprzedaży powinna znajdować się w miejscu, w którym prowadzona jest sprzedaż. Na koniec każdego dnia niezbędne jest podsumowanie przychodów i wprowadzenie ich do PKPiR. Najpóźniej należy to zrobić do 20-stego dnia kolejnego miesiąca za miesiąc poprzedni.
Prowadzenie ewidencji w aplikacji inFaktu
Ewidencję sprzedaży bezrachunkowej w aplikacji Infakt wprowadzamy z poziomu zakładki „Przychody”, a następnie poprzez wybranie z rozwijalnego menu dokumentu: „Faktura Wewnętrzna„.
Formularze do pobrania – inFakt
Jeśli szukasz gotowych wniosków i oświadczeń, skorzystaj z darmowych formularzy do pobrania inFakt. Kliknij w przycisk poniżej:
Podziel się nim ze znajomymi